Home ReviewsGame muis Review: Razer Mamba

Review: Razer Mamba

door Slim Abid
Gepubliceerd Laatste update op:
Razer mamba - product kopen 2

Razer Mamba

HET VERDICT

De Razer Mamba heeft wat weg van de zeer populaire Deathadder Chroma. Het grote verschil is dat de Mamba een draadloze gaming muis is. Let op, er is een Tournament Edition beschikbaar met kabel. In dit artikel bespreken we de draadloze versie. De Mamba moet in geen enkel compartiment onderdoen, maar daarvoor betaal je wel een prijsje. De Razer Mamba is mooi, kleurrijk, wireless met een top prestatie en genoeg knoppen voor ieder gaming genre.

Ook aanwezig in onze lijst beste gaming muizen.

Razer Mamba Draadloos 2018

Draadloze gamingapparatuur heeft een lange weg afgelegd sinds hun onbetrouwbare voorgangers. Tegenwoordig presteert een goede draadloze muis net zo goed als de bedrade tegenhanger, wat precies is wat de Razer Mamba opvallend doet. Hoewel deze muis net iets duurder is, is het een mooi, kleurrijk en presteert het met ongelooflijke cijfers. Er is bijna niets dat een draadloze muis slechter maakt dan een bekabelde versie. De Razer Mamba is sterk genoeg om als professioneel gear te dienen, natuurlijk is er wel het probleem dat je niet kan gamen terwijl de muis oplaad. Ben je een frequent mobiel gamer, ben je verplicht om de Razer Mamba te overwegen.

Design

De Mamba is een grote multifunctionele muis met zeven programmeerbare knoppen: een linkerknop, een rechterknop, een klikbaar scrollwiel, twee duimknoppen. Daarnasst nog twee knoppen in het midden die kunnen dienen voor DPI aanpassingen. De draadloze gaming muis heeft een comfortabele contour die nog beter aanvoelt door de textuur en kwaliteit van het gekozen materiaal. Deze elementen maken de Mamba een plezier voor gamers die net iets meer kwaliteit willen.

Gebruik je je muis voor andere doeleinden, zoals vanop afstand van film veranderen? Dan kan je de Mamba gebruiken tot op 15 meter afstand. Merk je dat je je muis vaker op een zeer korte afstand gebruikt, dan koop je best de Mamba Tournament editie met kabel. Deze is bijna identiek, op de kabel na.

Razer mamba beste draadloze muis
Razer mamba - Draadloos

Razer Synapse

Qua software en verlichting is de Mamba identiek aan de Mamba Tournament Edition. Beide game muizen werken met de Razer Synapse 3 software, waardoor het uiterst eenvoudig is om knopopdrachten te programmeren, spelen met muisprofielen te koppelen, parameters zoals DPI-gevoeligheid in te stellen en de verlichting te regelen. De Mamba heeft toegang tot meer dan 16,8 miljoen kleuren en je kunt kleuren en patronen instellen in 16 verschillende zones. Voor ons niet nodig, maar je weet nooit dat je hier tijd voor hebt!

Features & Games

We testten deze draadloze game muis in meerdere game genres. First-person shooters, real-time strategie, actie / avontuur of Massive multiplayer online (MMO), de muis deed perfect wat het moest doen. Zeven knoppen is ideaal voor de meeste gaming genres. Vergeet niet dat je altijd gebruik kan maken van macro’s op je keyboard als je een shortcut wil maken. Ook voor MOBA gamers, waar vaak veel knoppen nodig zijn, presteert de muis naar behoren.  Heb je echt meer dan 7 knoppen nodig kan je nog steeds switchen naar de Naga Hex V2.

De Razer Mamba Tournament Edition is een fenomenale muis en de draadloze variant is net zo goed. Toegegeven dat de draadloze game muis aan de dure kant is. Maar als je op zoek gaat naar een presterende draadloze gaming muis is het logisch dat hier een prijs aan verbonden is. Echte toegewijde gamers die zorg dragen voor hun uitrusting kunnen jaren van deze knaller genieten. Doe je dat niet dan koop je beter een goedkopere variant.

draadloze game muis
razer mamba

Mamba

Mamba vs Tournament

Het verschil tussen de draaglose game muis en de Tournament edition – met kabel – is miniem. Behalve de logische redenering dat er geen kabel is en dus ook geen oplaadstation of statief. Daarbuiten is er geen verschil. Ze maken gebruik van dezelfde sensor en bekleding. De versie met kabel scoort iets beter op de performance testen, dit enkel omdat het net iets accurater is.

razer mamba tournament edition

Mamba Tournament

Tot zover de review van de Razer Mamba – Lees ook: