Home ReviewsGame muis Review: Razer Deathadder Elite

Review: Razer Deathadder Elite

door Slim Abid
Gepubliceerd Laatste update op:
Razer - Deathadder elite - front

Razer Deathadder Elite

HET VERDICT

De Razer Deathadder Elite is zeer gelijkaardig aan de Deathadder Chroma. Het enige verschil ligt in de DPI shift en de twee toegevoegde knoppen bovenop de muis. Daarnaast is de belichting zo goed als identiek. Moet er een keuze gemaakt worden uit verschillende gaming muizen dan hangt het af van het aantal knoppen dat je nodig hebt. Ga je voor MOBA of MMO dan raden we toch aan de Deathadder Elite te nemen boven de Chroma.

Dit is eerder een FPS gaming muis maar wordt ook vaak gebruikt als all around gaming muis.

Razer Deathadder Elite

Razer kwam met de eerste Deathadder in 2006. Hoewel het design nog niet zo veel veranderd is is deze moderne gaming muis er al heel wat op vooruit gegaan. Deze gaming muis werd op de markt gebracht als de all-around gaming muis voor elk type gamer. Toch wordt hij meestal teruggevonden in het FPS genre, waar ook enkele professionele gamers deze muis gebruiken. Het ergonomische ontwerp is dezelfde gebleven met 2 extra knoppen bovenop, tegenover de deathadder Chroma. De RGB verlichting en het scroll wieltje zijn geupdate om beter te ogen en te presteren. Dat kleine beetje extra voor de echte PC gamers.

Design

De Deathadder Elite is naast de Chroma zo goed als het bekendste model van Razer. Het maakt gebruik van een simplistisch design met de hoogste kwaliteit van materialen.

Veel hoeft er niet geschreven te worden gezien we naar een bijna identieke kopie van de Deathadder Chroma kijken. Het ergonomische ontwerp past goed in de hand, iets dat voor alle Razer gaming muizen gezegd kan worden.
De kwaliteit van het material is naar behoren. Razer maakt gebruik van een mat zacht rubberen contour om de grip te verbeteren. Daarnaast twee stijlvolle maar ook kwaliteitsvolle knoppen aan de duim. Hieronder heb je ook een rubberen duimsteun met patroon. Dit zorgt voor meer grip bij snelle bewegingen. De afstand tussen rust en knoppen is ook vrij klein, goed voor snelle interacties.

Razer - Deathadder elite - front
Razer - Deathadder elite - side

Beste optische sensor

De Razer Deathadder Elite maakt gebruik van hun E-Sports grade optical sensor. Dezelfde dus als gebruikt wordt door de professionele Esports gamers. Onder de capeau heeft deze sensor een DPI van 16000 met een true tracking van 450 Inch per seconde. Hiermee wil men zeggen dat de muis tot 450 Inch (1125 cm) per seconde kan registreren met 99,4% precisie. Hierdoor is deze de snelste en beste sensor ter wereld!

Razer Software

Zoals zijn voorganger en andere Razer gaming muizen draait de Deathadder Elite op het Razer Synapse software. Deze gebruiksvriendelijke interface zorgt ervoor dat je al je knoppen op een makkelijke en intuitieve manier kan instellen.

Binnen de software kan je, zoals vaak, vercshillende gaming profielen aanmaken die je met de toets van een knop (in-game) kan wijzigen. Hier kan je macros, bindingen, RGB LED kleuren en DPI veranderingen instellen.

Deathadder Chroma vs Deathadder Elite

Het ‘grote’ verschil met de Razer Deathadder chroma zijn de twee bijkomende knoppen bovenop de muis. Dit komt over van de Razer Mamba (en Mamba tournament edition) waar het duidelijk was dat meer knoppen nodig waren voor professioneel gamen. Het grootste voordeel van deze knoppen is dat het in-game DPI shiften toelaat. Zo kan je met het drukken van de knop je DPI wijzigen en alsook je gamestijl aanpassen.

Razer - Deathadder elite - front

Deathadder Elite

Tot zover de review van de Razer Deathadder Elite – Lees ook: